Šta su to outdoor marketing i štampa?

Da li se još uvek štampa isplati?

Mnogi misle da je porastom digitalnog marketinga spoljni marketing izgubio potencijal da utiče na ljude. Međutim, da je to istina, više ne bismo videli bilborde na ulicama, reklame na autobusima, flajere, vizitke, oglase u štampanim katalozima i adresarima. Spoljni marketing tj štampa su i dalje vrlo učinkoviti. Njihova sposobnost da utičuna našu percepciju i mišljenje o nekom brendu ili proizvodu je stvarna. Odvojite trenutak za razmišljanje o marketingu na otvorenom u vašem gradu. Shvatićete da oglasi utiču na to kako percipirate brendove, a da to ni ne osetite. Razlog za spoljno oglašavanje je moćan jer su to reklame koje su neizbežne. Ne možete sakriti bilbord na način na koji zatvorite baner na sajtu koji iskoči. Niko vas ne prisiljava da gledate, ali toliko je istaknuto - a ponekad i uverljivo - da to ne možete izbeći. Spoljni marketing i štampa rade sjajan posao stalno podsećajući ljude na vas. Imajte na umu da vidljivost neguje vezanost. A to je način da se gradi poverenje. Ako težite dostići stalne kupce i izgraditi njihovu vezanost za vas, spoljni marketing i štampa vam mogu pomoći više nego što mislite. Ako je povećanje svesti o vašem biznisu jedan od vaših marketinških ciljeva, trebali biste ulagati u marketing na otvorenom. Da bismo vam pomogli da započnete outdoor oglašavanje, evo 5 dokazanih strategija spoljnog marketinga koje mogu povećati vidljivost vaše firme:

1. Bilbordi.

Štampa na bilbordu najčešći je oblik spoljnog marketinga. Dugo vremena su se upotrebljavali bilbordi kako bi se izgradila svest o marki. Danas se bilbordi koriste za prenošenje različitih poruka u različitim formatima. Uz tehnološki napredak, kompanije su danas vrlo kreativne sa plasiranjem sadržaja na bilbordima. Od štampanih ili čak digitalnih (led bilborda). Ljude privlače predimenzionirani i živopisni vizualni prikazi. S obzirom na njihovu veličinu i lokaciju, bilborde je nemoguće propustiti. Bilbordi vam pomažu da lako privučete pažnju svoje publike. Što je kreativniji i zabavniji vaš dizajn, to ćete više uticati na svoje kupce.

štampa
2. Oglašavanje u saobraćaju.

Oglašavanje u pokretu se prikazuje u javnom prevozu (autobus, taxi, železnica itd.) ili na javnim gradskim stajalištima (autobuska stanica, taxi stajalište, aerodromi itd.). Ta mesta su obično mesta za čekanje. A gde god da ljudi čekaju, postoji potencijal za oglašavanje. Cilj ovog oglašavanja je prikazivanje oglasa stalno putnicima ili vozačima i njihovo upoznavanje s vašom robnom markom. Poput bilborda, tranzitno oglašavanje je poprimilo različite oblike. Statično oglašavanje kao na primer brendiranje vozila ili animirano oglašavanje na displejima u taxi vozilu, led bilbordu ili projektoru.

štampa
3. Oglašavanje na prodajnom mestu.

Ova vrsta oglašavanja pozicionirana je pored prodajnog mesta, na primer u tržnom centru. Prikaz reklame na ovom mestu privlači pažnju kupaca jer cilja na publiku koja je spremna izvršiti kupovinu. Kako ljudi već kupuju, veća je verovatnoća da će svojoj kupovini dodati još jedan predmet. Razmislite koliko ste puta ubacili neki artikl u korpu samo zato što je bio pored kase za naplatu. Takođe u ovom sektoru oglašavanja je moguće postaviti štand, roll up baner, press (media) wall ili vobler reklamu (reklamna etiketa na elastičnom nosaču). Mnogi brendovi koriste reklamiranje na prodajnom mestu za popuste ili ponude kako bi kupcima privukli više pažnje. Oni praktično kroz ovo reklamiranje kupcu nude još jednu priliku da iskoristi super ponudu.

vobleri-stikeri izrada reklama
4. Stiker marketing.

Dugo vremena su stikeri (nalepnice) igrali važnu ulogu u političkoj i umetničkoj sferi. Oni su jednostavni i dugotrajni. Političari i muzičari su koristili nalepnice kako bi promovisali svoje ime i stekli dobru vidljivost. Iako se često ne razmatraju u marketingu, stikeri mogu biti sjajan alat za vrhunski outdoor marketing. Nalepnice možete poklanjati kupcima i od vaših kupaca napraviti besplatne promotere vašeg brenda.

5. Gerila Marketing.

Gerila marketing je alternativna marketinška strategija koja se oslanja na kreativno i jedinstveno oglašavanje kako bi privuklo kupce. Razlikuje se od svega što su kupci videli pre. Gerila marketing služi za eksperimentiranje i isprobavanje novih inovativnih i pristupačnih marketinških ideja kako bi se postigli maksimalni rezultati. Iako koristi ograničene resurse, poznato je da je gerilski marketing vrlo popularan i privlačan kupcima. Inovativni način oglašavanja ima za cilj da iznenadi, privuče i impresionira kupce. Gerila marketing je učinkovit jer je kreativan i duhovit. Privlači pažnju ljudi, ali i stvara veliki uticaj na društvenim medijima.

Saveti za uspešan outdoor marketing.


Učinite da reklame budu opake.
Napravite takav kreativan dizajn koji je izvan okvira, tako da će ljudi kad vide vaš bilbord, želeti da se slikaju pored njega i da te fotke dele na društvenim mrežama. Primetićete benefite besplatnog oglašavanja! Napravite opak dizajn da zbuni i šokira, ali nikad nemojte preterivati kako ne bi izazvali burne reakcije. Želite da vas primete, a ne da vas mrze.

Ciljajte područja sa velikim prometom.
Izreka kaže: manje je više. Ništa vam neće značiti ogroman bilbord ili megabord ako na tom mestu prolazi mali broj ljudi. Ciljajte područja s velikim prometom čak i ako su vaši bilbordi ili oglasi mali. Najvažnije je da više ljudi vidi vašu reklamu, a ne zakupiti jedan veliki bilbord koji neće imati ko da gleda.

Pratite konkurenciju.
Pobrinite se da vaše oglašavanje nadmaši konkurenciju. Istražite pre nego što se oglasite, pa napravite mali test i otkrijte gde vaša konkurencija postavlja njihove oglase i kako izgledaju. Isplati se znati ko su vaši “neprijatelji” kako biste imali dobru priliku u borbi za pobedu u ovoj igri na spoljnom marketing polju.

Zaključak.

Svi veliki brendovi koje volimo i dalje koriste marketinške kampanje na otvorenom i postižu ogromne uspehe. Digitalni marketing možda je privukao veliki deo pažnje kupaca, ali spoljno oglašavanje i dalje ima posebno mesto u njihovim srcima. Spoljni marketing će postojati sve dok kupci hodaju, voze se i kreću ulicama. A niko se ne može odupreti gledanju bilborda ispred njih. Spoljni marketing ima snagu koja nedostaje digitalnom marketingu. Navođenje ljudi da gledaju oglas znači da je pola posla urađeno za vas. Druga polovina se odnosi na saopštavanje vaše poruke na najbolji mogući način. Razmislite o rezervisanju iste količine budžeta za zakup lokacije i za dizajn svoje marketinške kampanje. I zapamtite, što je oglašavanje inovativnije i originalnije, to će biti popularnije.

Kontaktirajte nas