Trendovi u grafičkom dizajnu.
OLD SCHOOL (The ’80s Are Back, Baby!)
Na velika vrata se vraćaju i ponovo oživljavaju nostalgija, rustika, ekspresivni tipografiski logotipi sa prirodnim oblicima i teksturama poput mehurića sa raznovrsnim zemljanim, peščano-kamenim granulacijama ili vremensko definisanim (sneg, sunce, kiša) oblicima. Koristiće se geometrijski i cvetni oblici, fontovi sa serifima, retro line a od boja pastelne i svetle boje. Ilustracije i animacije koje sadrže elemente secesije će biti ponovo aktuelne.
U godinama koje dolaze videćemo mnogo čistih, minimalističkih dizajnova koji sadrže geometrijske oblike. Ovaj trend će verovatno biti popularan i kod kompanija i kod klijenata, jer daje moderan i profesionalan izgled. Kompanije koje žele da prenesu osećaj stabilnosti i pouzdanosti, treba da primenjuju geometrijkle oblike.
Dizajneri često koriste geometrijske oblike za kreiranje logotipa i drugih materijala za brendiranje kako bi dodali zanimljiv zaokret inače nezanimljivom, običnom brendingu.
Ako razmišljate o primeni geometrijskih oblika u svom brendiranju ili marketinškom dizajnu sada bi moglo biti pravo vreme za to. Geometrijski oblici su stabilni, predvidljivi i pomoću njih se može kreativno manipulisati da bi iskazali brending vaše kompanije.
Jedan trend grafičkog dizajna za koji se već neko vreme uspešno primenjuje je upotreba trodimenzionalnih elemenata dizajna i tipografije. Ovaj trend je počeo da se pojavljuje prethodnih godina, a njegova popularnost će tek rasti u narednom periodu. Trodimenzionalni dizajn omogućava dizajnerima da kreiraju jedinstvene i privlačne kompozicije koje zaista iskaču sa stranice. Osim toga, trodimenzionalna tipografija može dodati dodatni nivo dubine i dimenzionalnosti dizajnu.
NEW SCHOOL (Brutalizam i Haotični maksimalizam)
Dok ih jedni smatraju antidizajnom, drugi ih uveliko promovišu kao nove pokrete koji imaju za cilj stvaranje karaktera iz haosa. U brutalizmu i haotičnom maksimalizmu postoji namerni nedostatak organizacije u dizajnu koji želi da oponaša neizvesnost stvarnosti. To je ono što ova dva stila stila čini jedinstvenim i vrednim vaše pažnje. Oba stila su trendovi u nastajanju i fokusiraju se na stvaranje hrabrih i oštrih dizajna sa jakom tipografijom, kreirajući vizuelno stimulativna rešenja kombinovanjem više elemenata kao što su oblici i boje.
Koristeći jedan vid haosa naglašavaju sirove elemente brenda ili poruke kako bi se stvorilo nešto privlačno i nezaboravno. Takođe ostavljaju utisak izdvajajući se iz gomile svojim odvažnim i jedinstvenim idejama za prenošenje reklamne poruke. Ovi trendovi se mogu koristiti u materijalima za brendiranje za one koji žele nešto drugačije od konvencionalnog dizajna koji se vidi u marketinškim kampanjama.
Čini se da brutalizam namerno krši pravila čistih, sigurnih i jednostavnih obrazaca koji su standard za današnji web dizajn. Na mnogo načina, ovo je i dalje najbolji pristup odličnom korisničkom iskustvu, osim što je sve počelo da izgleda isto i postalo pomalo dosadno. Brutalizam je pobuna protiv ustajale „istosti“ i namerno krši pravila. Postoji određena vibracija u tome. Brutalistički dizajn kaže „Ja sam drugačiji, ja sam kul“. Na primeru Gen-Z Vater – kompanije za flaširanu vodu, vidimo dizajn sajta koji je u potpunosti inspirisan s početka veka. Čak i poznati brend Balenciaga koristi mreže brutalizma tokom svog iskustva kupovine kako bi njihov veb dizajn izgledao više industrijski i van okvira.
Milenijalci, tj generacija Z vole ova dva stila jer im omogućava da izraze svoje jedinstvene i živahne ličnosti. Ovi trendovi su savršeni za kompanije koje se žele izdvojiti iz gomile i žele privući pažnju svojih kupaca ostavljajući ih u stanju jedne vrste šoka.