Šta je to 5G?

Novine koje donosi 5G mreža u marketingu.

Peta generacija mobilne mreže ili 5G, mreža kroz koju prolaze mobilni podaci još uvek nema striktno definisane brzine niti standarde i tehničke specifikacije. Generalno je dogovoreno da će 5G neuporedivo brže prenositi i preuzimati podatke na mobilnim uređajima nego što je to slučaj sada. Govorimo o preuzimanju tročasovnog filma putem mreže u sekundi. Prelazak sa  4G na 5G pružiće novi spektar mogućnosti, jer radi 1.000 puta brže i sa 100 puta manjim kašnjenjem. Možete zamisliti koliko će prodavci i oglašivači biti na dobitku uvođenjem ove mreže. U svetu je već počela implemenacija protokola za izgradnju 5G infrastrukture. Uskoro će to doći i kod nas. Kada se to dogodi, dobro bi bilo da budete spremni. Predstavljamo 5 sektora kroz koje će 5G mreža da utiče na oglašavanje u celosti.

Veće brzine učitavanja.

Ono što privlači oglašivače je brže učitavanje podataka putem 5G mreže. Sećate se kako je brži  Internet pokrenuo digitalne medije da reklamiranje na desktop računarima sve više prilagođavaju mobilnim uređajima? Veće brzine znače više sadržaja za pregled – veb stranica, aplikacija, igara i još mnogo toga. Više mogućnosti oglašavanja na mobilnim uređajima. Zamislite koliko više potrošača će koristiti svoje mobilne uređaje kada im se sadržaj brže servira.

Unapređeno iskustvo u serviranju reklama.

Postoji puno potencijala za poboljšanje kvaliteta oglasa i isporuke na mobilnim uređajima – čime se poboljšava korisničko iskustvo. Mobilno oglašavanje pati od kašnjenja  koje utiče na učitavanje u sekundi i sadržaja stranice i namenskih oglasa. U doba u kojem se ljudi neprestano kreću, I uvek su u žurbi, sporije vreme učitavanja oglašivačima smanjuje mogućnost da se povežu sa pravim potrošačem u pravo vreme.

Preciznije lokacije.

Brži protok podataka, poboljšanja geo-mogućnosti i bolji senzori poboljšaće usluge lokacije. Iako se lokacija izuzetno poboljšala u poslednjih nekoliko godina, ima prostora za poboljšanje. Oglašivači  dobijaju  besprekornu mogućnost istovremenog slanja podataka zasnovanih na lokaciji na milione uređaja. Neke strategije oglašavanja zasnovane na lokaciji, iako u konceptu deluju obećavajuće, završe neuspešno je na neuspeh negativno utiče preopterećenost  gde previše ljudi istovremeno pokušava da pristupi njihovim mrežama.

VR i VI

Prognozira se da će 5G poboljšati Virtuelnu realnost i Veštačku inteligenciju. Podaci se moraju prikazati u realnom vremenu kako bi korisnicima pružili ubedljivo i realno iskustvo. 4G, poređenja radi, ima problem sa ogromnom količinom podataka koju VR zahteva. Pored toga što nudi uverljivija VR iskustva, 5G može proširiti povezane funkcije bespilotnih letelica, automobila i robota na daljinsko upravljanje. Takođe postoji plan da se koristi proširena stvarnost koja će korisnicima ponuditi veću uključenost i angažman u virtuelnom svetu. Kada ova nova sredstva za povezivanje budu usvojena, mogućnosti za pokretanje oglasa u virtuelnim prostorima će se proširiti.

B2B Targetiranje.

Na svetskom mobilnom kongresu glavni zagovornik 5G mreže, firma Qualcomm je iznela zanimljiv stav: 4G mreža je usmerena ka potrošačima, a 5G ka preduzećima. Brzine 5G mreže će omogućiti da poslovne aplikacije nesmetanije rade, generišući više aktivnosti i veću upotrebu. To će rezultirati tačnijim, ažurnim podacima za korisnika. Veće brzine, poboljšana i usklađenija funkcionalnost aplikacija i drugih povezanih programa dovodi do merljive količine podataka o veoma traženim poslovnim informacijama koje će donosioci marketinških odluka znati da cene. Pre skoro deceniju, tačnije 2010. godine 4G mreža je doprinela stvaranju Google Maps-a, Snapchat-a i drugih aplikacija koje su dramatično promenile način na koji ljudi koriste funkciju mobilnosti. Do naredne godine će se videti mnogo više kako mobilne brzine rastu. Mobilni telefoni su sada vodeći izvor za on-line kupovine, čineći skoro 80% ukupne potrošnje. Iako te brojke znače da su mobilni sistemi mainstream, to ne znači da se prostor ne menja. Mi se zapravo približavamo tehnološkoj evoluciji koja bi u osnovi mogla poljuljati mobilne uređaje kao što ih danas znamo.

U ovom trenutku je peta generacija mobilnog interneta – ili 5G – spremna da počne sa globalnim radom. Zvanično puštanje u rad je počelo početkom ove godine, a ova superbrza mobilna tehnologija će sigurno igrati važnu ulogu u razvoju digitalnog oglašavanja. Imajući to u vidu, da bi u potpunosti prihvatili 5G kada se pojavi, oglašivači i trgovci trebalo bi da krenu u pretpripremu. Morate razmotriti nekoliko stvari:

Dinamičnije reklame.

Tokom poslednjih nekoliko godina, lavina uzbudljivih novih tehnologija i formata pogodila je tržište – od VI i VR, do naprednog 3D modelovanja – ali one su često bile izbegavane od oglašivača, uglavnom zbog problema koji se odnose na brzinu. 5G bi mogao da poveća brzine uređaja do jednog gigabita u sekundi. To znači da će vreme odziva biti svega nekoliko milisekundi i apsolutno minimalno kašnjenje, čak i u mnogo zahtevnijim reklamama. To otvara vrata za uzbudljiv sadržaj i mnogo više prostora za nove tehnologije – bilo da je to više i bolje stvaranje video sadržaja ili dublje istraživanje proširene i virtuelne stvarnosti. Ko zna – to bi čak moglo otvoriti vrata novim formatima koji još ne postoje.To će biti uzbudljivo i za oglašivače i za potrošače. U 5G svetu potrošačko uživanje u oglašavanju bi moglo eksplodirati pa potrošači neće izbegavati reklame koje im se serviraju.

Tehnologija pete generacije (5G) će doneti dramatično povećanje brzine prenosa podataka, što će sigurno promeniti način na koji ljudi koriste internet i reaguju na vizuelne prikaze. To će zasigurno doprineti digitalnom marketingu. Kako je najveća primena 5G mreže u sektoru industrije i B2B poslovanja, lako je zaključiti da će uticaj ove mreže u bliskoj budućnosti biti nemerljiv pa je važno da već sada mislite u kom smeru fokusirati reklamnu strategiju narednih godina.