marketing strategija

Koja je najbolja marketing strategija?

Kako će potencijalni kupci saznati za vas i na koji način ćete baš vi isplivati u moru drugih ponuda i firmi? Prosečan potrošač manje će verovati firmi koja nema web sajt, uređene društvene mreže i poziciju na google rezultatima pretrage. Kako ćete potrošaču reći da imate sve ovo? Reklamom na internetu. Što se više ime vaše firme pojavljuje na internetu, to će verovatnoća da će potrošač doći do vas biti veća. Takvim, stalnim prisustvom na internetu gradite sliku popularnosti kod potrošača, pa oni tako postaju zainteresovani za vaše usluge ili proizvode.

Reklama je sve i svja.

Najgoru stvar koju možete da uradite za vaš biznis je da se ne reklamirate uopšte. Takođe loša opcija je da nasumično reklamirate svoje usluge/proizvode. Malo platite Google-u reklamiranje, malo bustujete postove na društvenim mrežama, malo platite oglas na nekom lokalnom radiju i rezultat je šta? Ništa. Dobićete par klijenata više a od informacija koje su elementarne za kreiranje baze potencijalnih klijenata na kojima ćete kasnije praviti strategiju za oglašavanje nemate ništa.

Koliko uložiti u reklame (pogotovo kad započinjete biznis)?

Najidealnije bi bilo da sami definišete vaš budžet, dakle neki maksimum novca koji ste spremni da odvojite.  Kada to definišete krećete u planiranje budžeta: gde, kada i koliko trošiti na koju vrstu reklama. Budžet bi trebao biti fiksan. Zacrtajte budžet za marketing i držite se njega.  Odstupanja su moguća u smislu povećanja ulaganja i povećanja budžeta. Ovo ulaganje u reklamiranje nije trošak, već investicija. Definišite vaš cilj i strategiju za oglašavanje. Spremite odgovor na ova tri pitanja:

  1. Da li reklamirati svoje ime i linkovati reklamu na sajt?
  2. Reklamirati tekst, slogan ili objavu sa linkom ka društvenim mrežama?
  3. Napraviti reklamu koja će direktno povećati prodaju (reklama proizvoda-usluge)?
U koju vrstu marketinga ulagati?
  1. Marketing sadržaja – Ovaj način reklamiranja predstavlja pravljenje objava na blogovima i društvenim mrežama, infografik tablice, promo mejlove, raznorazne novine i sadržaje koje ljudi vole da čitaju. Privlači klijente koji su zainteresovani za usluge/proizvode vaše firme – tekstovi i objave se planski pišu se za potrebe potrošača.
  2. Klasičan marketing – Klasičan marketing je nekada bio jedini način oglašavanja i reklamiranja. Vrlo često ga klijenti smatraju napadnim jer se nudi svima, nezavisno od interesovanja – želeli ljudi to ili ne.  Piše se za potrebe proizvoda, ne klijenta. Vrlo je jednosmeran: Servira se potencijalnim klijentima kroz reklame na televiziji i radiju, telefonskim pozivima, banerima na portalima, bilbordima, reklamama u časopisima itd.

Broj poseta izrada reklama

MARKETING DRUŠTVENIH MREŽA

Šta je to prirodno oglašavanje (bez plaćanja)?

Najednostavnije je videti pozitivan efekat prirodnog oglašavanja na društvenim mrežama kroz rast publike, pratilaca, povećanje interakcija i deljenja sadržaja. Pravljenje objava koje su interesantne publici i koje za posledicu imaju bilo kakvu reakciju: sviđanje, podelu ili pominjanje na socijalnim mrežama – dovešće do toga da se ime vaše firme prirodno (bez plaćanja) deli i preporučuje. Prirodno oglašavanje zahteva ogroman rad, planiranje, ideju i kreativu.  Ljudi koji se time bave znaju koliko je to važan i dugotrajan proces.

Šta je to generisano oglašavanje (plaćene objave)?

Plaćene – sponzorisane objave imaju za cilj da, poput prirodnog oglašavanja, izazovu reakciju (uz malu pomoć marketing alata koje nude društvene mreže). Zagarantovano je da će vaše objave biti servirane tačno tamo gde vi želite, ljudima kojima želite i u vreme koje želite. U zavisnosti od cilja oglašavanja možete napraviti sledeće strategije:

  1. Povećati prikazivanje vaše objave zarad promocije usluge, proizvoda.
  2. Povećavanje svesti potrošača o postojanju vaše kompanije.
  3. Oglašavanje specijalne promocije, popusta, rasprodaje zarad poziva na akciju.

Da bi vaš biznis postao uspešan i vredan pomena, na marketingu mora da radi iskusan tim ljudi: Grafički dizajner, copywriter, stručnjak za digitalni marketing, osobe koje jako dobro poznaju optimizaciju i slično. Guru je tu da vam pomogne.

S tim u vezi – budžet koji planirate za digitalno oglašavanje i marketing društvenih medija mora biti dobro odmeren i realan, jer: „ Mnoge male stvari učinjene su velikima izborom prave vrste oglašavanja.” (Mark Twain).